Dag 16: nu echt naar Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Emily en Henk - WaarBenJij.nu Dag 16: nu echt naar Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Emily en Henk - WaarBenJij.nu

Dag 16: nu echt naar Rotorua

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily en Henk

08 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Dag 16: zondag 8 februari.

De zon schijnt alweer als we wakker worden! We boffen.
We delen met Katrin en Philipp ons laatste kleffe brood, maar nu maken we er toast van. Dat is al veel beter. Zij blijven nog in de buurt rondkijken, gaan naar Hot Water Bay. Ook leuk, je graaft een kuiltje in het strand en gaat erin zitten, en het vult zich met warm water.
Toch gaan wij niet mee. We trekken verder. Rotorua is toch 220 km rijden, en we weten nu dat je dan een hele tijd onderweg bent. Het zou wel heeel leuk zijn om hen nog een keer onverwachts te ontmoeten. Wie weet.
De reis gaat best vlot. Niet alleen maar haarspeldbochten, gelukkig. Om 16.00 uur rijden we de camping Blue Lake Holiday Camp. Duur, maar wel met alles erop en eraan. Kan de receptie iets vertellen over een Hangi-avond? Ja hoor, om 17.00 uur kunnen we mee. Oeps, tsja, laten we dat maar doen. Een traditionele Maori avond met dans, zang en eten. Het laatste gestoofd in de aarde. In een hangi.
Het is best een leuke avond. De chauffeur van de bus, zeker 75 jaar legt alvast van alles uit. Er moet een leider gekozen worden, gelukkig meldt iemand zich. Dan wordt er gerepeteerd wat er bij de begroeting in het Maori dorpje gedaan/niet gedaan moet worden. Dat je niet mag lachen als ze in strijdkreten op je af stuiven met hun tong uit hun wagenwijde mond. En allerlei woorden: Kia Hora ( goeden dag). We doen gezellig mee. Het is een dolle boel. In het " dorpje" zien we allerlei Maori gebruiken en spelletjes. Boeiend! Dan is er een voorstelling met allerlei dansen en zang, en zien we een dvd over de geschiedenis, met oud beeldmateriaal.
Tot slot gaan we aan lange tafels, en krijgen heerlijk eten voorgeschoteld. Het contact met onze tafelgenoten loopt eerst wat stroef, een Canadees stel, maar zo saai! Zelfs Henk gaf het op. Pas op het allerlaatst werden ze wat spraakzamer. We weten nu dat zij dezelfde route gaan volgen als wij. O, jee!
Uiteindelijk weer keurig voor de camping afgezet. 22.00 uur. Het zal morgen wel weer niet zo vroeg zijn....

• 10 Februari 2015 - 14:03

Marleen:

Zelfs papa uitgepraat? Moet niet gekker worden!
    Die maori's zijn wel een beetje een 'attractie' geworden he! Jammer.....

• 10 Februari 2015 - 20:08

Hermien:

Hallo Henk en Emily

wat hebben jullie al veel beleefd, geweldig hoor, het zijn inderdaad grote afstanden.
    wat leuk zo'n hangi avond hebben wij toen ook gedaan.!
    leuk om de verhalen te lezen.
    nog veel mooie belevenissen en groeten van

Henny en Hermien