Dagje naar de vinyards - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Emily en Henk - WaarBenJij.nu Dagje naar de vinyards - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Emily en Henk - WaarBenJij.nu

Dagje naar de vinyards

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily en Henk

30 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Dag 5: Woensdag 28 januari Melbourne
Een mooie dag om bijtijds op te staan, en eens lekker te gaan winkelen. Eerst gaan we heeeel ver lopen, had niet gehoeven hoor, maar staan we dan ook echt in de winkelpromenade met als trekpleister Myers. Soort Bijenkorf waar de benedenverdieping 1 grote odeurwalm is, en daarna nog 6 verdiepingen kleding.
Wat wil een mens nog meer?
Howard, onze Australische klant belt op: hij en Sandie willen ons meenemen naar de Yarra Valley, even buiten Melbourne. Naar de wijngaarden. Die uitnodiging nemen we graag aan. We rijden een uurtje langs allerlei kleine wijnboertjes, het landschap is heuvelachtig, en het is erg droog. Dat hier überhaupt druiven willen groeien..... We stoppen bij een prachtig uit beton opgetrokken huis met een enorme glazen pui. Galerie annex wijnhuis. En ook bij een echt oud engels hotelletje. Je waant je in de tijd van Fawlty Towers.
We eten Fish and chips in Healesville. Een stadje net als langs de route 66, voor de kenners. Authentieke 19e eeuwse stijl, leuke kleine winkeltjes. We stappen weer in, en geven ons over aan het gekeuvel van Sandie en Howard: no, Howard! You should have taken this road.! Yes, yes, yes Sandie!
Na een uurtje komen we toch aan bij " the Club". We parkeren naast een Maserati. Dat belooft nog wat. Het blijkt het clubhuis van de Lawn Tennisclub. Het voormalige tennispark waar de Australian Open vroeger huisde. Op advies van Howard trekt Henk toch maar zijn lange broek aan, tussen de Maserati en de Landrover van Howard. De hal staat vol met vitrines met bekers, en kristallen schalen. Rod Laver en Mw Margaret hebben hier dikwijls gewonnen. Het clubhuis is wel erg deftig, maar we zitten heerlijk buiten met een kaasplankje en een glas witte wijn. Behalve Howard, die was aan het "ginger beer", omdat hij vorig jaar zijn rijbewijs kwijtraakte na een alcoholcontrole. Zicht op de oude tennisbanen. Howard en Sandie wonen hier in de buurt. Howard slaat af en toe een balletje, en verder komen ze hier om op vrijdagavond een vorkje te prikken!
Rond 9 uur werden we keurig afgezet bij ons hotel. Bekaf! Van wat? Het zal de witte wijn wel zijn, of toch de jetlag.