Dag 19: woensdag 11 februari: Wanganui - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Emily en Henk - WaarBenJij.nu Dag 19: woensdag 11 februari: Wanganui - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Emily en Henk - WaarBenJij.nu

Dag 19: woensdag 11 februari: Wanganui

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily en Henk

11 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Dag 19: woensdag 11 februari
Heerlijk op het gemakje. We hoeven niet weg, vandaag. Vanmiddag om 17.00 uur de afspraak met Jack. Kunnen we het gezellige stadje Whanganui bekijken. Maar eerst lezen we nog een uurtje. Henk met de e-reader. Moest er wel aan wennen. Geduld is een schone zaak. Maar het boek is boeiend: Baldacci. En de voordelen van een echt boek wat ruikt naar papier, verdwijnen als sneeuw voor de zon. Met dank aan onze kindertjes!!

Het plaatsje Whanganui, oftewel Wanganui, is oud Engels. Victoriaanse versierinkjes langs de veranda's. Oude fabrieksgebouwen omgetoverd tot galeries, meest gericht op de glasblaaskunst. Als je zin hebt mag je het proberen. Maar het is er zo heet....
Het weer is trouwens toch opvallend mooi. De zon brandt ongenadig, en we smeren dan ook rijkelijk met factor 50.
Ook zoeken we het strand: de rivier komt hier uit in de zee. Toch wordt er niet echt verwezen naar een lekkere badgelegenheid. Na enig speurwerk komen we er wel: een zwarte zandbak, maar met een prachtige turkooisen zee. En bezaaid met oude omgevallen bomen!! Vreemd gezicht!
Terug op de camping hervatten we het lees"boek". Tot eerst Henk wordt opgehaald en later ik. We gaan gezellig uit eten! Spannend!! Jack, de zoon van Russell, haalt mij op als de bespreking teneinde loopt. Ik wordt ook nog even rondgeleid in het familiebedrijf. Apetrots! Wij vinden het wel een beetje oubollig.
Met allerlei goede voornemens sluiten we het zakelijke gedeelte af. Wij halen Russells vrouw Sandra op, zwaaien Jack met zijn mooie, net gekochte motorboot uit, en gaan eten. Het is erg gezellig, maar we moeten alle moeite doen om het Nieuw Zeelands te verstaan. En steeds 3 x vragen wat ze bedoelen....
We worden keurig afgezet bij onze camping met de geit. Leuke dag!

• 14 Februari 2015 - 13:19

Marian Spoor: