Dag 17: Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Emily en Henk - WaarBenJij.nu Dag 17: Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Emily en Henk - WaarBenJij.nu

Dag 17: Lake Taupo

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily en Henk

09 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Dag 17: maandag 9 februari

Voor achten zijn we uit bed, dat is heel wat!
We willen graag even internetten, maar wat we ook proberen, het lukt maar niet.
Dan doen we maar de was! We zetten een wasmachine aan! Ideaal. En straks de droger!!
Rond half 11 gaan we op weg. Doel van vandaag is Lake Taupo met als tussenstop het Wai-o-Tapu Thermal Wonderland. We zijn te laat voor de dagelijkse eruptie van de grote geiser, maar er is nog voldoende te zien, te horen en te ruiken!
Het hele gebied sist, en borrelt, je kunt overal een eitje koken in de meertjes en stroompjes. Het water is kokend! Diep uit de aarde komt het gas wat het binnenste van de aarde doet borrelen. Door implosies zijn er diepe kraters in het aardoppervlak ontstaan. Het meeste indruk maakt het grote gekleurde meer, genaamd "Artist's Palette" met daaraan de Champagnepool. Dikke rookwolken stijgen op. Als de wind net jouw kant op staat is het niet echt lekker. Maar de kleuren van de mineralen zijn overweldigend. Oranje (antimonium), citroengeel ( zwavel), mintgroen ( arsenicum), en koperrood (ijzeroxide), wit ( silicum).
Henk en ik vonden dit een prachtig uitstapje. Beter dan de geforceerde Maori avond, gisteren. Daar was toch weinig origineels aan!
Na een kopje koffie en een zelfgesmeerd broodje trappen we 'em weer an, en gaan op weg naar Taupo. De wegen zijn recht en breed, dus we schieten op. Al vroeg in de middag bereiken we Taupo, aan het gelijknamige meer van Taupo. Groot, wel 35 km lang, en in de verte zien we de echte bergen met daarop sneeuw. We denken, dat er ook nu te skiën valt. Zullen we.....
Een vriendelijke ( ja wat anders) Australische meneer wijst ons op onze kaart aan waar we beslist heen moeten om te overnachten. Hij grijpt onze kaart, waar we zo zuinig op zijn. De wind blaast hem bijna de lucht in. Henk en ik grijpen de helemaal uitgevouwen kaart aan alle kanten beet, zodat ie nog een beetje heel blijft. Meneer kan zijn plaatsje aanwijzen, andere kant van Lake Taupo. Moeten we beslist heen.
Ook de rest van onze reis op het noordereiland wordt even van allerlei tips voorzien. Ach het is ook wel aardig. We onthouden het toch maar.
De aanbevolen camping blijkt idd wel mooi. Aan het meer! Maar het waait nogal, dus Henk gaat binnen zitten lezen.
Ik vind het lekker, buiten, en zorg dat de chips op zijn voordat ze weggevlogen zijn.
Het lezen van Henk blijkt toch al gauw met de ogen dicht. Ik brouw wat eetbaars van de inhoud van de koelkast. Kip met tomatenprut, pindakaas en perziken op sap. Heerlijk!! Het internetten lukt alweer niet. Dus lezen we nog wat, en onder het hypnotiserende geluid van de vrachtwagens op de weg naast de camping ( horen we nu pas

• 10 Februari 2015 - 14:05

Marleen:

Pindakaas en perzikken op sap? Mhhh wat zal ik daarvan zeggen!
    Merken jullie ook dat iedereen zóó vriendelijk is/doet?