Naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Emily en Henk - WaarBenJij.nu Naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Emily en Henk - WaarBenJij.nu

Naar Nieuw Zeeland

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily en Henk

31 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Dag 8: Zaterdag 31 januari Auckland-Orawa
Kwart voor 6 staan we naast ons bedje en mikken alles in onze 2 trouwe tassen! Wat raar, het past niet meer zo goed als vorige week.... Afijn, met een beetje drukken gaat de rits toch wel dicht.
Klokslag kwart voor 7 staat Howard voor het hotel, op zondag nog wel!!
Bij het vliegveld nemen we afscheid, en hopen hem en Sandie dit jaar ook een keer in Nederland te begroeten. We zullen zien.
Het vliegen gaat goed! In 3 uur en 5 minuten zijn we in Auckland. We hebben veel tijd nodig om door de douane te komen; en verder is de controle op wat je bij je hebt, en waar je geweest bent wel heeeel grondig. Zelfs schoenen moeten uit de tas, en worden aan een inspectie onderworpen. Als er ook maar 1 zandkorrel aan zit....
Nog maar net op tijd komen we bij Apollo, de camperverhuur aan. Ze stonden al op punt om naar huis te gaan. Henk krijgt de technische instructie buiten bij de camper, ik de poespas met regels en handtekeningen binnen. Uiteindelijk, tegen 18.00 uur gaan we op pad. Spannend om aan de verkeerde kant te zitten en te rijden. Henk doet het uitstekend. Uiterst geconcentreerd kauwen we de situatie voor: korte bocht naar links, rechts voorrang. Grote bocht naar rechts, links voorrang. Eerst maar eens boodschappen doen bij een grote mall. Genoeg voor een paar dagen, je weet maar nooit. Het is trouwens heerlijk weer. Veel warmer dan in Australië!
We gaan op pad naar de eerste Holidaycamping van het blaadje: Orawa Beach. Zelfs met GPS raken we aardig aan het dwalen, het is een hele kunst om gewoon op de Highway 1 te blijven. Echt verdwalen doen we niet, maar we maken toch wel wat omtrekkende bewegingen! We komen er echter wel. Een zeer vriendelijke camping met aardig wat seizoenskampeerders. Maar wat deert het. We gaan eerst maar eens kwartier maken. Het blijkt dat de kastjes bij lange na niet onze (paar) kleren kunnen herbergen. En de boodschappen.. Tsja waar laten we die?
We ontwaren zowaar 2 borden, 2 glazen, 1 koffiebeker, en nog wat prut. Niet echt geschikt om nog eens bezoek te ontvangen. Maar ja, hadden we maar een echte camper moeten kiezen i.p.v. een busje, Emily!!

• 02 Februari 2015 - 09:33

Marleen:

Zo'n klein busje heeft toch véél meer charme;)
    Fijn dat jullie iets meer zon hebben, toch een leuke bijkomstigheid!
    Leuke verslagen!! Zo reizen we weer wen stukje mee

• 02 Februari 2015 - 17:56

Herma:

HOI hoi lekker knus in het busje haha.Het is hier koud nat glad bbrrrrr.Morgen ipv naar jullie te gaan.Ga ik gebruik maken van een ochtendje koffie visite.Weer eens wat anders.Nou veel plezier met de rondreis ik volg jullie wel . Groetjes

• 02 Februari 2015 - 19:47

Margriet Slettenhaar:

Wat leuk om zo jullie reisverslag iedere keer te lezen!
    Volgens mij genieten jullie, en dat is de bedoeling!!!
    Ga nog even lekker door met genieten, en houd ons maar op de hoogte!!
    Heel veel liefs van mij, Margriet

• 03 Februari 2015 - 22:02

Wil Visschers:

Hoi,
    Leuk ,knus in een busje. Henk, succes !!!. Ik geniet van jullie verslagen.
    Wens jullie veel plezier,geniet! Hier is het koud.
    Groetjes