Dag 3 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Emily en Henk - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Emily en Henk - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily en Henk

26 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Dag 3: Hongkong -Melbourne.

Heerlijk geslapen en ontbeten.
Om 8 uur staan we al buiten met onze tas. We kijken nog even uit over de Victoria River met aan de overkant Hongkong Island. Alan is er mooi op tijd, en in zijn kielzog Annie en haar man Fay. Genoeglijk keuvelend brengen ze ons naar het vliegveld.
Bijzondere provincie is het toch: heuvelachtig, overal eilanden, met elkaar verbonden door grote bruggen, en vooral heel veel heel hoge woontorens! Je zal er maar wonen. Kost ook nog eens heel veel: 800.000 HKD voor een klein appartement. (10x10)
Keurig op tijd checken we in, en hebben wederom een comfortabele reis. Landen om 22.30 u in Melbourne. Moeten lang wachten in de rij voor de douane. Ondanks vooraf ingevulde papieren om het land in te mogen, en een verklaring dat we niet aan ebola lijden! Ze zijn zo bang als wat hier dat je een ziekte meebrengt. En wij onze kriebelhoest alsmaar inhouden. Dat valt nog niet mee met al die airco-lucht!!
En opnieuw in de rij voor een taxi: ook hier duurt het extreem lang. Als het dan eindelijk gelukt is, dan moet ie eerst benzine tanken. Ohmmmmm.
Tsja.... Onze vakantie is begonnen!!!!
Met wat moeite hebben we nu internet, dus maak ik mijn verslagje maar even af.
Het uitzicht is de Yarra rivier, met in de verte de Rod Laver arena. Daar kunnen we lopend naar toe. A.s. donderdag in Nederland om 9.30 uur op de tv ( denken we).
Wij hullen ons-heel toepasselijk- in oranje!! Kijken jullie? We zullen zwaaien!!

• 26 Januari 2015 - 18:28

Geke:

Super leuk om jullie verslagen te lezen, zo "reis" je leuk een klein beetje mee. Met Moos gaat het prima, eet en slaapt goed en speelt heerlijk met Tessa! Leonieck maakt bergen foto's :)

• 26 Januari 2015 - 19:42

Evert En Corien:

Veel plezier as donderdag bij de 'Australian Open'. Kijken zal niets worden wij werken rond die tijd :).
    Hoe zit het eigenlijk met het tijdsverschil?

• 26 Januari 2015 - 20:14

Arko:

Wat leuk zo'n verslag! Ditmaal schrijven wij hem niet, maar kunnen we vanuit het koude kikkerlandje leuk meelezen!! Kan ik me een beetje voorstellen hoe het 7jr geleden andersom was! Heel veel plezier de komende dagen in Melbourne en bij de tennis! Mooie halve finales in het vooruitzicht! En zoek in een vrij uurtje nog even naar 'De Tukker' ;-)

• 26 Januari 2015 - 20:28

Rob En Marjan:

Lieve schatten, het avontuur is begonnen! Leuk om mee te lezen! En fijn dat het met opa wat beter gaat! Ga samen flink genieten van deze mooie reis! Dikke kus van ons! Xxx

• 27 Januari 2015 - 13:47

Marleen:

Ha pa en ma,
    Leuk om te lezen! Nu de foto's nog;)
    Zal kijken of we donderdag kunnen kijken! Leuk hoor.
    Hier gaat alles goed! Was vandaag even met Noud in jullie huis, en hij was jullie de hele tijd aan het zoeken...;)
    Liefs ons