Dag 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Emily en Henk - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Emily en Henk - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Emily

Blijf op de hoogte en volg Emily en Henk

26 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Dag 2: Hong Kong
Heerlijk geslapen tot 16.00 uur. Je mist toch een echte nacht, maar zo gaat het wel weer. Uit het hotelraam zien we nog steeds hordes marathonlopers! Het blijken er 73000 te zijn!
We douchen en besluiten om maar eens even een kijkje te gaan nemen in de plaatselijke PC Hooftstraat, Canton Road. Armani, Dolce e Gabane etc. Effe leuk geshopt
Colaatje gedronken, en om 18.00 uur weer terug in het hotel. Nog even gebeld met Guus en pa. De laatste ligt in het ziekenhuis in Nijmegen, tot onze grote schrik.
Volgens Guus is hij daar in goede handen. Pa zelf is er ook wel blij om.
Veel vocht achter longen en achter het hart. Hij krijgt een pacemaker!! Gelukkig klinkt hij goed, en zijn wij wat geruster.
Henk heeft met Alan afgesproken voor een business-meeting.
Daarna gaan we naar een "local restaurant". Ben benieuwd.
------------------
Alan neemt ons mee naar een restaurant aan een oud haventje in Kai Sung. Sing Kee seafood. Het is een belevenis. Eerst dien je in een steegje naast het restaurant uit een verzameling aquaria een aantal vissen, garnalen, jakobsschelpen etc aan te wijzen. Hup het visnet in de bak, en visje is de pineut! Die ligt dadelijk op je bord!
Wij nemen vast plaats aan een tafeltje buiten. Het is toch nog heerlijk!
Om ons heen alleen maar plaatselijke bevolking die hun hondjes mee aan tafel nemen. Op een stoel of in een tasje op de tafel. Moos mag volgende keer ook mee!!
Alan zet zijn zelf meegebrachte fles bordeaux op tafel. Ook heel gewoon hier.
Naast de Chinese thee, een goede combinatie. Al snel herkennen we garnalen op ons bord, en even later de vis met de tandjes. Geen bami, geen nasi. Gewoon de vis met een beetje groente. Op ons verzoek komt er later toch een schaaltje gebakken rijst. Heerlijk!
Na het eten kijken we nog even naar de boten in de haven, motorboten die met schipper erbij gehuurd kunnen worden. Hier geen zeiljachten.
Rond 22.00 uur zijn we terug in het hotel, drinken we nog wat en gaan lekker slapen. Morgen vroeg op, vertrek om 8.15 naar het vliegveld!

• 26 Januari 2015 - 18:53

Herma:

HOI alle bij. Geweldig dit.Dat jullie dit doen.Van elke dag een verslagje maken. Ook voor later.Hoop dat jullie er heel veel van genieten.Het is jullie gegund na al dat hard werken.Ik zal regelmatig kijken op jullie blog. Groetjes Herma.

• 27 Januari 2015 - 15:26

Wil Visschers:

wat ik verkeerd heb gedaan mag Joost weten,maar mijn berichtjes zijn niet overgekomen.
    Ik volg jullie elke dag,dus ik zou zeggen Geniet ze.

Tags: Hongkong